Інтерактивність у ЗДО або як ефективно та захопливо розвивати мовлення дошкільнят

12.02.2025 р. на заняттях з дисципліни «Методика розвитку мовлення і навчання елементів грамоти» студентки 3 курсу практично опановували інтерактивні методи навчання, які на сучасному етапі розвитку дошкільної освіти набули широкого впровадження.

Як відомо, в основі використання інтерактивних методів навчання лежить активна освітньо-мовленнєва і комунікативна взаємодія вихователів і дітей задля досягнення певних результатів навчання. На заняттях констатувалося, що інтерактивність виробляє в дитини відповідальність, самокритичність, розвиває творчий підхід до розв’язання проблем, вчить правильно й адекватно оцінювати свої сили, збагачує активний словниковий запас. Під час інтерактивного навчання діти вступають в діалог, полілог і дискусію з іншими дітьми, активно спілкуються, сперечаються, не погоджуються зі співрозмовником, доводять та відстоюють свою думку.

Для апробації ефективності такого навчання студенткам було запропоновано 5 цікавих методів: «Асоціативна квітка», «За і проти», «Передбачення», «А що було б, коли б… ?» та «Філворд». Головне завдання полягало у тому, щоб переконливо довести, що інтрерактивні методи – це дійсно захопливий та результативний спосіб пізнавальної та комунікативної діяльності, у якій всі учасники охоплені спілкуванням (кожен вільно взаємодіє з іншими, бере участь у рівноправному обговоренні проблеми).

Як результат, – заряд креативу, мегацікавих ідей та віртуозного представлення своїх методів! Зі свого боку, вже вкотре маю можливість пересвідчитися, що студентки спеціальності «Дошкільна освіта» мають невичерпний талант, оригінальне новаторське бачення та позитивний підхід до виконання будь-яких завдань.

Дякую всім студенткам-третьокурсницям за таку активну взаємодію!