Кроки інклюзивними просторами 5: організація міжнародного інклюзивного освітнього середовища онлайн

В Івано-Франківському фаховому коледжі Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника впродовж лютого відбувався місячник-інтенсив «Кроки інклюзивними просторами 5: організація інклюзивного освітнього середовища онлайн» / TREADING INCLUSIVE SPACES 5: organizing inclusive learning environment online. Під час подій заходу підсумовувалися результати проєкту «Без кордонів: розвиток і підтримка інклюзивної освітньої спільноти» за підтримки відділу преси, освіти та культури Посольства США в Україні і реалізовувалися плани подальшого розвою спільноти фахівців, учнів, батьків та зацікавлених у ефективному впровадженні інклюзивної освіти у партнерстві з учасниками програми ADA Inclusive Education Fellowship Program, навчальними закладами, які входять у Всеукраїнський консорціум з інклюзивної освіти та  Глобальним ресурсним центром Інституту суспільної інтеграції університету Міннесоти.

Новостворена Лабораторія з інклюзивної освіти на базі Івано-Франківського фахового коледжу ПНУ має передумови бути ресурсним центром підготовки та перепідготовки педагогів регіону і України  та впровадження стратегій та практик інклюзивної освіти.

Участь у вебінарах експертів та практиків, проходження фахових онлайн курсів, ознайомлення з ресурсною та інструментальною базою організації інклюзивного освітнього середовища, практикування індивідуальних освітніх траєкторій, навіть просвітницько-благочинні акції – поряд з студентами відділень «Дошкільна Освіта» та «Початкова Освіта» до інтенсиву долучилися випускники, педагоги, батьки дітей з особливими освітніми потребами, люди з інвалідністю, представники громадських організацій не тільки з міст і сіл України, а й з США, Вірменії, Казахстану та Індії.

Кожен день місячника був  насичений навчальною, пошуковою і просвітницькою роботою, все ж варто виділити кілька небуденних подій співпраці та взаємодії:

  • Лекція-практикум «Психологічна ресурсність в час пандемії» Ольги Радченко, кандидатки філософських наук, доцентки кафедри філософії та соціології філософського факультету Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, консультантки у методі позитивної психотерапії (WAPP), тренерки, лідерки спільноти Практична етика та біоетика.
  • Лекція «Досвід навчальної роботи зі студентами з порушеннями слуху в Київському фаховому коледжі прикладних наук» Оксани Терещенко, перекладачки-дактилологині, Центру інклюзивного навчання, Київського фахового коледжу прикладних наук.
  • Лекція «Працевлаштування осіб з інвалідністю, люди з інвалідністю у політичному вимірі України» Леоніди Пономарьової, викладачки Київського фахового коледжу прикладних наук, учасниці ГО “Міжнародна школа рівних можливостей”, проєктної менеджерки “Голос людей з інвалідністю”, політикині.
  • Форум-співдія «Вибираємо працювати і підтримувати» Лідії Сидорів, викладачки Івано-Франківського фахового коледжу, виховательки Калуської спеціальної школи Івано-Франківської обласної ради, співорганізаторки Inclusive Education Lab.
  • Віртуальний гайд «Training pre-service teachers to organize inclusive learning environment» Сергія Сидоріва, візіонера Inclusive Education Lab та проєкту Without Borders.
  • Лекція «The Role of Disability Support Centers in Facilitating Inclusive Education in Kazakhstani Higher Educational Institutions, the Experience of the USA and Nazarbayev University» Армана Ассанбаєва, кандидата на доктора філософії, міжнародного експерта у галузі інклюзивної освіти.
  • Включення Лондон-Франківськ «Providing Inclusion For All: Are We There Yet?» Мгера Давтяна, незалежного фахівця з освітнього лідерства.
  • Лекція «Inclusion: Stories from India» Шубги Чандрашехар, експертки у галузі інклюзивної освіти, стипендіатки премії Фулбрайта.
  • Трансляція «Інклюзивне навчання в школі. Досвід успішної практики» на каналі ГО «Спільна допомога» Валентини Маланчій, заступниці директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів N8 м. Хмельницького.
  • Міні-лекція «Cooperation with parents of students with SEN» Нолана Патрека, спеціального педагога.
  • Презентації «Погляд на транзицію у США / A Look at Transition in the United States» та «Транзиція (перехід на доросле самостійне проживання): як вона виглядає для батьків / Transition: What it looks like for Parents» Стефані Фіцжеральд, магістра освітніх технологій, координаторки з працевлаштування молодих людей з інвалідністю для  набуття навичок самостійного незалежного проживання.
  • Благодійна акція «Валентинка для Таміли» та практичні заняття та спілкування студентів з мамою і дитиною з ДЦП.

 

Впродовж місячника більше сотні студентів коледжу вели особисті блоги, рефлексії з яких допомагають у плануванні та реалізації вже весняних Кроків інклюзивними просторами. Лабораторія з інклюзивної освіти співорганізувала та транслювала у березні:

  • Лекцію «Коли варто розпочинати інклюзію? Важливість ранньої діагностики» Надії Когутяк, кандидата психологічних наук, директора Центру когнітивної психології та психотерапії Наукового парку “Прикарпатський університет”
  • Доповідь «Education, Employement, Policy: Three Stories of Inlusion in Ukraine» Сергія Сидоріва на міжнародному форумі The Dignity of Work: Challenges and Opportunities Facing People with Disabilities Around the World в університеті Міннесоти.

Stay tuned with https://www.facebook.com/groups/InlusiveEducationCommunity