Івано-Франківський коледж ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» – активний учасник проекту міжнародної співпраці «Без кордонів: розвиток і підтримка інклюзивної освітньої спільноти». Тут ведеться наукова та просвітницька робота, розробляються навчальні та тренінгові курси, проводиться викладання предметів з сфери інклюзивної та корекційної педагогіки, під керівництвом досвідчених викладачів студенти моделюють тренінгові заняття, практикуючись в техніках та методиках, знімається студентське відео, створюються ресурси для організації інклюзивного середовища.
Упродовж двох днів у Івано-Франківську відбувався семінар-тренінг «Кроки інклюзивними просторами 3.0», який відвідало більше двох сотень учасників (студенти-майбутні педагоги, вчителі, адміністрація закладів міста та працівники департаменту освіти).
Заходи відкрили доповіді директора Івано-Франківського коледжу професора Юрія Москаленка “Інклюзивні тенденції сучасної освіти” та директора проекту Сергія Сидоріва “Організація інклюзивного освітнього середовища: кроками проекту Без кордонів: розвиток і підтримка інклюзивної освітньої спільноти”.
Презентація студентських майстерок циклу «Моделювання лайфхаків інклюзивної освіти» вимагала попередніх інтенсивних досліджень та підготовки – студенти опрацьовували теоретичний матеріал згідно курікулуму, створеного у рамках проекту, опановували методики тренінгу, створювали мультимедійні презентації та матеріали для учасників. Під час семінару-тренінгу «Кроки інклюзивними просторами 3.0» була представлена частина проектних розробок.
- Полісенсорний підхід у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами – Наталя Дзера. Супервізія: Оксана Селепій
- Кольоротерапія у роботі з дітьми з ООП – Ірина Скавінська, Софія Пилипишак. Супервізія: Людмила Скавінська
- Використання прийомів мнемотехніки для підвищення мовленнєвої активності дітей з ООПІ – Софія Шотт, Вікторія Музика. Супервізія: Ірина Салига
- Кінезіологія – гімнастика для мозку – Марія Соломка, Дана Лесів. Супервізія: Ірина Салига
- Біоенергопластика в інклюзивному середовищі – Тетяна Ключівська, Софія Сплавінська. Супервізія: Марія Трохимчук
- Сторітелінг в інклюзивному середовищі – Інна Гуляк: Супервізія: Лідія Сидорів
- Арт технології в інклюзивному просторі – Іванна Чепара, Мар’яна Костів. Супервізія: Лідія Сидорів.
Майстерки Нолана Патрека, спеціального педагога зі школи Сент Ентоні (США) «Стратегії та практики інклюзії» та «Методики спільного викладання в інклюзивних класах» стосувалися особливостей організації інклюзивного освітнього середовища в США, філософії освіти, альтернативних методик навчання, стратегій співвикладання, коли вчитель та асистент вчителя спільно планують, навчають та оцінюють прогрес учнів. Двосторонній зворотний зв’язок між експертом з США та учнями та педагогами сприяв розумінню глобальних та локальних тенденцій впровадження інклюзивного навчання.
Третього дня активні та вмотивовані студенти спеціальності «Дошкільна освіта» та «Початкова освіта» разом з викладачами-наставниками відвідали семінар-практикум в смт. Вигода «Особливості організації та впровадження інклюзивної освіти: практичний досвід», отримали корисну інформацію та навички роботи в дітьми з ООПІ.
Заходи проєкту міжнародно ї співпраці «Без кордонів: розвиток і підтримка інклюзивної освітньої спільноти» відбуваються за підтримки відділу преси, освіти та культури Посольства США в Україні у партнерстві з учасниками програми міжнародного стажування з інклюзивної освіти ADA Inclusive Education Fellowship Program, навчальними закладами, які входять у Всеукраїнський консорціум з інклюзивної освіти, БО «Благодійний фонд громадської організації «Крок у життя» та Інститутом суспільної інтеграції університету Міннесоти.